Az egészségügyi ellátások csak abban az esetben vehetőek igénybe térítésmentesen, ha biztosítási jogviszony rendezett.
Az egészségügyi szolgáltatást a törvény szerint ingyen veheti igénybe, aki:
- biztosított (pl. bejelentett munkája van),
- más jogcímen jogosult (pl. nappali tagozaton tanul vagy nyugdíjas),
- vagy egészségbiztosítási járulékot fizet.
Ha nem zöld a taj száma, azt jelenti, hogy Ön egyik kategóriába sem tartozik.
Amíg nem rendezte a biztosítását, sem táppénzre,
sem tb támogatott gyógyszerre, sem ingyenes egészségügyi ellátásra
nem lesz jogosult!
Ha a beteg taj-száma érvénytelen, csak úgy kaphat tb-támogatott egészségügyi szolgáltatást, ha kifizeti az egészségügyi szolgáltatás árát.
Ez esetben a mi egészségügyi szolgáltatásainkért a következők szerint kell fizetni:
AZ ÖN ELLÁTÁSÁNAK KÓDJA ÉS A NÉMET PONTÉRTÉK (1.98) SZORZATA! (Az ellátás kódja az Ön ellátásától függ. )
Előzetes orvosi állapotfelmérés “elterelés” esetén: 20 000.- Ft.
A fizetendő díjról az ellátás előtt tájékoztatást kapnak klienseink.
A szociális közösségi ellátás keretében nyújtott szolgáltatásainkat Ön térítésmentesen veheti igénybe.
Milyen módon kezdeményezhető a jogviszony rendezése?
A jogviszony rendezési eljárást az ügyfél a saját adatai vonatkozásában elektronikus úton az ügyfélkapun keresztül, továbbá személyesen vagy meghatalmazottja útján, illetve postai úton kezdeményezheti a kormányhivatalnál.
Milyen dokumentumok alkalmasak a jogviszony rendezésére?
A hatósági eljárás indításához az alábbi dokumentumok szükségesek:
- személyazonosításra alkalmas igazolvány [személyazonosító igazolvány (ideértve az ideiglenes személyi igazolványt is), érvényes útlevél, kártyaformátumú vezetői engedély]
- lakcímkártya,
- meghatalmazás, amennyiben nem az igénylő jár el az ügyben,
- valamint az egészségbiztosító nyilvántartásából hiányzó jogviszony fennállásának valószínűsítésére alkalmas dokumentumok.